Next Page  46-47 / 52 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 46-47 / 52 Previous Page
Page Background

עד שנפגשנו אני ואת

הייתי צריך את הכאב

כדי לרגע להתקרב

היום אני איתך ואני יודע

כמה עומק יש בלי גבול

בנחמה

שָׁלוֹם רָב לְאֹהֲבֵי תוֹרָתֶךָ וְאֵין לָמוֹ מִכְשׁוֹל.

תהילים, פרק קיט, פסוק קסה

נולד בשנת תקמ“ב )2871( בעיר צפרו שבמרוקו. לפרנסתו עסק במסחר, ובלילות היה יושב והוגה בתורה.

חכם עומר אביטבול היה ידוע בהכנסת האורחים שלו וביתו היה פתוח לכל אדם. כל אימת שהגיע

לצפרו מתפילאלת חכם יעקוב אבוחצירא, האביר יעקב, היה מתארח בביתו.

חכם עומר אביטבול נשא ונתן עם חכמי דורו ביניהם חכם יצחק בן וואליד, חכם יוסף בירדוגו, חכם

עמרם אלבאז ועוד. הוא השאיר אחריו תלמידים רבים, ביניהם חכם משה רפאל אלבאז - הרמ“א.

חכם עמור אביטבול נפטר לאחר מחלה ארוכה, ביום א‘ שבט תרי“ד )4581(.

חכם עומר אביטבול כתב ביאורים וחידושים רבים לתורה, חידושים אלו הוצאו לאור בספרים הבאים: ’מנחת

העומר - שו“ת‘, ’עומר התנופה - ביאורים על התורה‘, ’עומר מן‘ - דרושים לפרשיות התורה‘, ’עת הזמיר ’- אגרות

ומליצות‘, ’שירת העומר - ביאורים על אגדות חז“ל‘, ’שירת העומר - שירים ופיוטים‘

חכם עומר אביטבול

מדייק ’לאוהבי תורתך‘, ולא ללומדים בה.

’שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול‘ - שיש להם שלום רב ביותר לפי

שהקב“ה בעצמו שומרו. ואם תאמר וכל זה לא נאמר אלא כשיודע הלכה על

בוריה, אבל אם אינו יודע הלכה על בוריה אדרבא עושה בה רקיע של שווא.

לכך דקדק הפסוק בלשונו ואמר: ’לאוהבי תורתך‘ - ולא ללומדי תורתך,

שכוונתו לומר שמתוך שאוהביה ’אין למו מכשול‘ - שוודאי יודעים הלכה

על בוריה.

עומר התנופה, עמוד קפה, הוצ׳ ישמח לב - תורת משה, ירושלים, תשנ“ב )2991(

אורייתא אורייתא, אביתר בנאי מספר הזוהר מתוך לילה כיום יאיר, תשס“ט )9002(

אורייתא

]תורה, תורה[

אורייתא אורייתא

]מה אומר בשבילך[

מה אימא לגבך

איילת אהבים ויעלת חן

]העליונים והתחתונים[

עילאה ותתאה

]אהבותיך[

רחמין דילך

]כמה ימים ונחלים[

כמה ימין ונחלין

]ומקורות ומעיינות[

ומקורין ומבועין

]מתפשטים ממך לכל צד[

מתפשטין מינך לכל סיטרא

]ממך הכל, ממך הכל[

מינך כולא, מינך כולא

44

עמוד

45

עמוד